You are currently viewing Κίνα: Παραγγελίες αυτοκινήτων από διαδίκτυο

Κίνα: Παραγγελίες αυτοκινήτων από διαδίκτυο

Delivery αυτοκινήτων προσφέρουν πλέον οι Κινέζοι καθώς ανακοίνωσαν απευθείας πωλήσεις στην Ευρώπη μέσα από την μεγαλύτερη πλατφόρμα πωλήσεων αυτοκινήτων της Κίνας.

Στάθης Πετρόπουλος

Οχηματαγωγό πλοίο σε λιμάνι

Μια κίνηση που μπορεί να εξελιχθεί σε καρμανιόλα για τις εταιρείες αυτοκινήτων της Ευρώπης και σίγουρα επηρεάζει σε σημαντικό βαθμό τις εισαγωγικές εταιρείες αυτοκινήτων, ανακοίνωσε το μεγαλύτερο marketplace ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κίνα. Το China EV Marketplace επιβεβαίωσε πως πλέον μπορεί να παραδίδει αυτοκίνητα που παραγγέλνει κανείς online απευθείας στην Ευρώπη. Διαθέτει ακόμη και door-to-door υπηρεσία.  

China EV Marketplace

Το China EV Marketplace προσφέρει για πρώτη φορά τη δυνατότητα αγοράς αμιγώς ηλεκτρικών (BEV) και plug-in υβριδικών (PHEV) μοντέλων κατευθείαν από την Κίνα, με παράδοση στο σπίτι. Μέχρι σήμερα, οι πελάτες έπρεπε να αναλάβουν μόνοι τους τις τελωνειακές διαδικασίες και να παραλάβουν το όχημα από το λιμάνι, κάτι που αποτελούσε σημαντικό εμπόδιο για πολλούς.

“Για πρώτη φορά, οι λάτρεις των EV στην Ευρώπη μπορούν να παραγγείλουν ένα νέο κινεζικό BEV ή PHEV και να το παραλάβουν απευθείας στην πόρτα τους. Η νέα υπηρεσία εξαλείφει τις παραδοσιακές δυσκολίες και την πολυπλοκότητα των διεθνών εισαγωγών αυτοκινήτων“, δήλωσε ο Jakub Gersl, COO της εταιρείας.

Παράλληλα, το China EV Marketplace επιβεβαίωσε ότι σταματά τις αποστολές στις ΗΠΑ, καθώς οι υψηλοί δασμοί οδήγησαν σε κατακόρυφη πτώση πωλήσεων, με λιγότερα από 30 αυτοκίνητα να πωλούνται.

Τα θολά σημεία

Ωστόσο, υπάρχουν και ορισμένα μειονεκτήματα που πρέπει να ληφθούν υπόψη. Τα οχήματα αυτά έχουν κατασκευαστεί σύμφωνα με τις κινεζικές προδιαγραφές, καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι όλα εξοπλισμένα με το κινεζικό πρότυπο φόρτισης GB/T και όχι με τη σύνδεση CCS που χρησιμοποιείται συνήθως στην Ευρώπη. Παρόλο που διαθέτουν δωρεάν προσαρμογέα, ώστε να μπορούν να φορτιστούν σε σημεία φόρτισης CCS, αυτό μπορεί να επηρεάσει την απόδοση της φόρτισης. Επιπλέον, τα ανταλλακτικά είναι πιθανό να είναι δύσκολο να βρεθούν και δεν υπάρχει εγγύηση ότι η γλώσσα του λειτουργικού συστήματος του οχήματος μπορεί να αλλάξει. Είναι επίσης πιθανό να υπάρχουν περιορισμοί στη χρήση, εάν τα συστήματα ή οι εφαρμογές μπορούν να επικοινωνούν μόνο με κινεζικούς διακομιστές.

Εκτός από τις αναφερόμενες τιμές των αυτοκινήτων, υπάρχει μια καθαρή χρέωση 345 ευρώ για προαιρετικό εκτελωνισμό από το China EV Marketplace, ενώ η σημαντική και η απαραίτητη ομολογκασιόν των οχημάτων από την ΕΕ προσφέρεται επίσης με επιπλέον χρέωση 2.200 ευρώ περίπου. Θεωρητικά, ο πελάτης μπορεί να κάνει και τα δύο μόνος του, αλλά αυτό απαιτεί χρόνο και προσπάθεια.

Τόσο ο εκτελωνισμός όσο και η ομολογκασιόν είναι απαραίτητα για την εισαγωγή και την καταχώριση των οχημάτων, ενώ είναι πιθανό να καταβληθούν ξεχωριστά και ειδικοί εισαγωγικοί δασμοί. Η μεταφορά χρεώνεται επίσης ξεχωριστά, ανάλογα με το όχημα. Κάπως έτσι, χρειάζεται ιδιαίτερη μελέτη, γνώσεις και υπολογισμοί ώστε το πλεονέκτημα της τιμής της εισαγωγής από την Κίνα σε σύγκριση με την κανονική ευρωπαϊκή τιμή να αξίζει πραγματικά τον κόπο για μια τέτοια κίνηση.

Εκρηκτική ζήτηση στην Ευρώπη – “Χρυσή” χρονιά για τα PHEV

Σύμφωνα με την εταιρεία, το China EV Marketplace παραμένει η μεγαλύτερη e-commerce πλατφόρμα κινεζικών EV για παγκόσμιους πελάτες. Στο πρώτο εξάμηνο του έτους, πούλησε 7.000 οχήματα, σημειώνοντας αύξηση 66% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Η ζήτηση, ωστόσο, τροφοδοτήθηκε κυρίως από τα PHEV, καθώς τα BEV υπόκεινται σε επιπλέον ευρωπαϊκούς δασμούς έως 35%.

Αντίθετα, τα EREV (Extended-Range Electric Vehicles), που είναι δημοφιλή στην Κίνα, υπέστησαν “καθίζηση” λόγω των ίδιων δασμών. Παρότι διαθέτουν έναν μικρό βενζινοκινητήρα, αυτός λειτουργεί μόνο ως γεννήτρια φόρτισης της μπαταρίας και δεν κινεί τους τροχούς, γεγονός που τα κατατάσσει στην ίδια κατηγορία με τα BEV.

Ραγδαία άνοδος των κινεζικών brands στην Ευρώπη

Η δυναμική των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών στην Ευρώπη είναι εμφανής. Σύμφωνα με στοιχεία της JATO Dynamics, οι κινεζικές μάρκες διπλασίασαν το μερίδιό τους τον Μάιο, καταγράφοντας αύξηση 111% στις ταξινομήσεις. Συνολικά 65.808 μονάδες ταξινομήθηκαν, αντιπροσωπεύοντας το 5,9% της ευρωπαϊκής αγοράς, έναντι 2,9% την αντίστοιχη περίοδο του 2024.

Τι σημαίνει αυτό για την ευρωπαϊκή αγορά; Η κίνηση του China EV Marketplace να απλοποιήσει τις διαδικασίες αγοράς κινεζικών EV ενδέχεται να ασκήσει επιπλέον πίεση στις ευρωπαϊκές εταιρείες, καθώς προσφέρει στους καταναλωτές μια πιο εύκολη και οικονομική πρόσβαση σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το ερώτημα είναι αν αυτή η “εισβολή” θα περιοριστεί από τους δασμούς ή αν θα αλλάξει ριζικά τον χάρτη της αγοράς τα επόμενα χρόνια.

πηγή: https://www.topgeargreece.gr